YOUNG

Dé online community voor young professionals
Colours heeft in de ontwikkeling van onze website een belangrijk rol gespeeld. Wat met name heeft geholpen is het meedenken en de kritische houding van medewerkers van Colours. Zaken worden niet zomaar aangenomen en uitgevoerd, niet altijd leuk maar zeer gewenst en nuttig.
Martine Schreurs, Manager YOUNG

De vraag

In de eerste periode van je loopbaan verandert er veel; omslag van studeren naar werken, een huis kopen, samenwonen, een gezin. Je baan zien als middel om je  brood te verdienen past niet bij deze generatie; voldoening uit je werk halen en een goede balans tussen werk en privé is minstens net zo belangrijk. Om bij deze fase in het leven aan te sluiten heeft YOUNG ons gevraagd een platform te realiseren. Een platform waarbij de young professional kennis en inspiratie op kan doen met thema’s die hen in het dagelijks leven bezig houdt met als doel om ze verder te helpen. Daarbij ligt de focus op talentontwikkeling en de behoefte om te blijven leren. Uiteraard is het platform toegankelijk op zowel smartphone en desktop.

Achtergrond

Na de briefing is Colours gestart met een workshop waarbij op basis van doelstellingen de customer journey in kaart is gebracht om vervolgens op de touchpoints de gewenste functionaliteiten van het platform te bepalen. Het was een uitdaging om de balans te vinden tussen de wensen, benodigdheden en de korte doorlooptijd die gesteld was. Er is gekozen voor een strategie om het platform zo snel mogelijk live te krijgen en bij de doorontwikkeling het platform verder te verrijken met meer functionaliteiten. Zodoende kan de start-up YOUNG het platform nog beter op de doelgroep afstemmen door eerder met hun in contact te treden.

In de fase concept & design is het interaction design uitgewerkt en is het visual design getoetst aan de hand van de merkwaarden van YOUNG; energiek, verbindend, krachtig, eigenwijs en optimistisch. Deze waarden zie je bijvoorbeeld terug in de heldere en frisse kleuren die zijn gekozen voor de verschillende thema’s, maar ook in de keuze voor een gedurfd lettertype. De focus ligt op het inspireren van de doelgroep, waardoor fotografie een belangrijk onderdeel is van de website. Tevens is het design middels kwalitatief onderzoek getoetst bij de doelgroep, wat heeft bijgedragen aan het uiteindelijke resultaat.

Het platform is responsive opgezet en is te beheren in het Umbraco CMS door redacteuren.

Resultaat

Een volledig nieuw platform gerealiseerd in Umbraco binnen 8 weken doorlooptijd. De website heeft een frisse look & feel die volledig aansluit bij de young professional doelgroep, met een knipoog naar moederbedrijf Schouten & Nelissen, door het gebruik van de kleuren in de huisstijl.

Highlights

  • Umbraco
    Volledig ontwikkeld in Umbraco
  • Card based design
    Responsive, schaalbaar & herbruikbaar
  • Real-time KPI dashboard
    Vanuit inzicht sturen op +20% optimalisatie
  • Responsive
    Volledig responsive gebouwd

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!