Een volledig klantgerichte website

Alle energie voor klanten
Er staat een website welke een groot verschil is met waar we vandaan komen en we zijn daarom trots op het eindresultaat zoals Colours dit gerealiseerd heeft. Het heeft qua klanttevredenheid een grote impact.
Henk Blom - Directeur marktoperaties van Stedin

De vraag

De online klantenstrategie die Stedin heeft ontwikkeld, vraagt om een nieuwe website. Een nieuwe website is noodzakelijk om de online dienstverlening te verbeteren. De uitdaging voor Colours lag in dit project bij het uitwerken van de functionele specificatie, het visual design, de technische architectuur en de volledige implementatie op basis van het krachtige Sitecore CMS. Naast het gebruikersgemak, schaalbaarheid en diverse andere voordelen biedt het CMS ruime mogelijkheden om in de geplande vervolg fase het online platform uit te breiden met diverse backend koppelingen. Stedin heeft samen met strategiepartner Capgemini de visie en het concept neergezet.

Oplossing

Het project is Agile op basis van de Scrum methodiek uitgevoerd. De website is gebouwd op basis van de laatste front- en backend technieken. De site is daarbij uiteraard volledig responsive opgezet en ontworpen vanuit een ‘mobile first’ filosofie, zodat Stedin.net zowel op een PC, smartphone alsmede een tablet optimaal wordt weergegeven. De website maakt geen gebruik van een duidelijk hoofdmenu, omdat gebruikers via verschillende wegen een proces in kunnen gaan. Het ‘hamburger-menu’ geeft de gebruiker toch op iedere pagina een uitgang, waardoor doodlopers voorkomen worden.

Resultaat

Het design is toegankelijk en in een lichte vormgeving neergezet en de content is beknopt beschreven om het begrijpelijk te houden voor alle gebruikers. Kenmerkend aan de website is dat alles vanuit de klant gedachte is opgezet. Hoe kunnen we de particuliere alsmede de zakelijk klant zo goed mogelijk helpen om de juiste informatie te vinden?

Door een gedegen analyse van de actuele klantvragen is een optimale indeling gemaakt voor zowel de structuur als de individuele pagina’s. Daarbij is het beheer van de site flexibel en gebruiksvriendelijk opgezet, waardoor Stedin de site eenvoudig kan aanpassen. Zo kan er op basis van statistieken zeer eenvoudig ingesprongen worden op actuele vraagstukken.
 

Website van het Jaar 2014:
De website van Stedin is genomineerd voor de award voor Website van het Jaar in de categorie Energie.

Highlights

  • Minder overbodige calls
    voor klantenservice Stedin
  • Snelle doorlooptijd
    door middel van Scrum
  • Sitecore 7
    met page editor

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!