IXXI Design

Redesign website

De vraag

IXXI heeft bij Colours de vraag neergelegd om de huidige website te redesignen en te implementeren. Een van de belangrijkste uitgangspunten bij het nieuwe design was dat de gebruiker volledig centraal kwam te staan. Hierbij zijn user experience, structuur van de informatie en content uitermate belangrijk. De business doelstelling van de website is de digitale omzet te verhogen. Daarnaast was het doel dat de gebruiker eenvoudiger bij de producten kan komen en daarin kan zoeken. Dit is belangrijk bij de lancering van omvangrijke komende collecties zoals die van Disney.

Oplossing

Voor dit project is een totaalbudget vastgesteld. Het resultaat hiervan is dat iedereen binnen het team altijd op zoek gaat naar de meest slimme en efficiënte wijze van implementeren. Voorbeeld hiervan is het gebruik maken van een plugin voor de inspiratiepagina. Uit de gesprekken met IXXI leek dit een complexe functionaliteit. Na het doorspreken van de plugin met IXXI werd snel duidelijk dat deze plugin voldeed en kon hiermee een koste besparing gerealiseerd worden, doordat  het implementeren van de plugin vele malen efficiënter was, dan het zelf realiseren van de functionaliteit.

De start van het project bestond uit twee brainstormdagen met het IXXI team, een UX Consultant en de Art Director van Colours. Zij sloten zich twee dagen op in een afgesloten ruimte en realiseerde een eerste opzet van het design, duidelijke Customer Journey en een duidelijk overzicht van de wensen.

Technische eigenschappen

Het platform is gerealiseerd op basis van het CMS Umbraco in combinatie met het e-commerce platform TeaCommerce. Tijdens het redesign is ook de caching aangepast voor de homepage en producten pagina. Hierdoor is de laadsnelheid van de belangrijkste pagina’s ook aanzienlijk verbeterd.

Resultaat

Doordat IXXI Disney producten lanceerde op de website en er meer (online) marketingactiviteiten werden uitgevoerd is de traffic op de website significant gestegen. Daarnaast is ook de conversie-ratio licht gestegen door de live-gang van het nieuwe redesign. Als laatste is door de technische wijziging in de caching de site-snelheid afgelopen 2 maanden, in vergelijking met de 2 maanden daarvoor, met 29,69% gestegen wat betekent dat de gemiddelde laadtijd voor een fullpage load is met 29,69% afgenomen.

Highlights

  • Verhoogde traffic
    20% meer bezoekers
  • umbraco
    Volledig ontwikkeld in Umbraco

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.