Van Lanschot lanceert nieuwe website

| nieuws

Uitgesproken felle kleuren, een moderner logo, stijlvolle illustraties, persoonlijke verhalen en inspirerende foto’s. De nieuwe website van Van Lanschot introduceert de vernieuwde huisstijl van deze onafhankelijke bank. Het doel van deze rebranding: een innovatieve beleving creëren, waarbij elke interactie - zowel online als offline - naadloos aansluit op de behoeften en levensfase van de (potentiële) klant. 

Voor jong en oud
Van Lanschot zocht een digital partner die haar hierbij kon helpen op online gebied. De bank vond deze in Colours en Mangrove. Samen ontwikkelden zij een concept en design dat zowel jong als oud moet aanspreken. Voor de technische realisatie werd het Sitecore Customer Experience Platform gekozen, vanwege de vele personalisatiemogelijkheden. 

Meer dan een website
In een internationaal team – bestaande uit professionals van het digitale team van Van Lanschot, Colours en Mangrove – werd de nieuwe website op agile wijze ontwikkeld, van content voorzien en qua customer journey geoptimaliseerd. De intensieve samenwerking ging verder dan de website alleen. Zo trainden Colours en Mangrove de Van Lanschot marketeers en contentbeheerders in de optimale toepassing van Sitecore voor het plaatsen van de content.  


Personalisatie over meerdere kanalen
Op 23 mei ging de website live. Dankzij de nieuwe versie kan Van Lanschot haar klanten optimaal bedienen. Met de gebruikelijke functionaliteiten als de Mijn Van Lanschot omgeving en nieuwe functionaliteiten, zoals een keuzehulp voor beleggings- of hypotheekoplossingen. Het Van Lanschot team is direct verder gegaan met de doorontwikkeling. Personalisatie over meerdere kanalen via Sitecore staat daarbij centraal. 
 

Reacties

 

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!