Nieuwe website Van Lanschot

Uitgesproken persoonlijk, met de klant scherp in het vizier

De vraag
Van Lanschot zocht een digital partner die haar kon helpen op online gebied met de rebranding. Het doel van deze rebranding: een innovatieve beleving creëren, waarbij elke interactie - zowel online als offline - naadloos aansluit op de behoeften en levensfase van (potentiële) klanten. Daarbij gaat het om rijke individuen en families die hun vermogen willen laten beheren door specialisten die ze kennen en vertrouwen. Een nieuw, onderscheidend online platform waarop de unieke Van Lanschot identiteit tot uiting komt, is onderdeel van de rebrandingstrategie. 

Oplossing
Samen met Colours en Mangrove ontwikkelde Van Lanschot een concept en design dat zowel jong als oud moet aanspreken. Voor de technische realisatie werd het Sitecore Customer Experience Platform gekozen, vanwege de vele personalisatiemogelijkheden.

In een internationaal team – bestaande uit professionals van het digitale team van Van Lanschot, Colours en Mangrove – werd de nieuwe website op agile wijze ontwikkeld, van content voorzien en qua customer journey geoptimaliseerd. De intensieve samenwerking ging verder dan de website alleen. Zo trainden Colours en Mangrove de Van Lanschot marketeers en contentbeheerders in de optimale toepassing van Sitecore voor het plaatsen van de content.  

Het vervolg 
Op 23 mei ging de website live. Dankzij de nieuwe versie kan Van Lanschot haar klanten optimaal bedienen. Met de gebruikelijke functionaliteiten als de Mijn Van Lanschot omgeving en nieuwe functionaliteiten, zoals een keuzehulp voor beleggings- of hypotheekoplossingen. Het Van Lanschot team is direct verder gegaan met de doorontwikkeling. Personalisatie over meerdere kanalen via Sitecore staat daarbij centraal. 

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!