Eneco Chatbot

Chattend je meterstanden doorgeven

Oplossing

In samenwerking met Eneco heeft Colours een intelligente chatbot voor Messenger ontwikkeld. Zo kun je door het beantwoorden van een paar simpele vragen je jaarlijkse meterstanden doorgeven. Ook stelt de bot je in staat om direct inzicht te krijgen in de jaar nota voor stroom en gas.

De chatbot is vooralsnog alleen ingericht op het doorgeven van een veelgebruikt proces, namelijk het doorgeven van de meterstanden. Het stelt klanten in staat eenvoudig meterstanden door te geven, met als doel klanten een zo’n accuraat mogelijke energierekening te sturen. Dit maakt dit proces waarmee klanten regelmatig geconfronteerd worden een stuk laagdrempeliger. Tevens draagt het gebruik van de intelligente bot bij aan het verbeteren van de self-service levels en het verlagen van de kosten. De chatbot van Eneco is hiermee een aanvulling op de klantenservice.

Resultaat

Door de hoeveelheid traffic leert de intelligente chatbot snel. De succesratio voor het doorgeven van meterstanden via de bot ligt op dit moment op 90 procent. Veranderingen in het sentiment worden later gemeten. De verwachting is dat de gebruiker een betere ervaring heeft gehad omdat hij sneller en laagdrempeliger geholpen is. Een vervolgstap is het toevoegen van informatie rondom het terugkrijgen van geld op de jaar nota.

Mocht de wereld van toegepaste chatbots je interesse hebben gekregen, maar je hebt nog vragen? Laten we dan eens een kop koffie drinken.

Highlights

  • Succesratio
    Een succesratio van 90%
  • Proactief
    Innoveren en inspireren van de klant
  • Real-time KPI dashboard
    Vanuit inzicht sturen op +20% optimalisatie

Verder praten over het vergroten van jouw online succes?

Direct contact

Neem contact met ons op!