Conversie optimalisatie

Uw website is nooit af

Internet en gebruikers veranderen voortdurend. Maar ook de doelen van de organisatie veranderen. De ontwikkeling van uw website is een continu verbetertraject. Colours ondersteunt u bij het formuleren en meten van resultaten en het verbeteren van uw site.

Meten en verbeteren

Doelen zijn de basis voor een succesvolle website. Aan de hand van deze doelen analyseren wij statistieken en creëren wij een 360° dashboard. Dit dashboard geeft niet alleen inzicht in websitestatistieken zoals 
  • aantal bezoekers
  • herkomst bezoekers
  • conversie- en afhaakpercentages
Het dashboard behandelt ook de omliggende kanalen zoals mail, social en SEO. Deze hebben namelijk ook betrekking op uw online doelen. Een perfect ingerichte webanalyse-oplossing is nog maar het begin van optimalisatie. Het gaat tenslotte om wat u doet met de nieuw vergaarde kennis in de vorm van rapportages. Colours kan u op weg helpen om relevante gegevens uit de rapportages te halen of periodiek analyses en daaruit volgend verbetervoorstellen te geven, door middel van het 360° dashboard.
 
Met het 360° dashboard heeft u continue grip op uw online kanalen, weet u welke doelen achter target liggen en waar optimalisatiekansen liggen.

Usability is essentieel

Een toegankelijke website trekt meer bezoekers en maakt het voor iedereen mogelijk uw site te bezoeken. Senioren, maar ook mensen met een trage internetverbinding of een kritische firewall. Ook scoort u beter bij zoekmachines. Hoe gebruiksvriendelijk is uw site? Investeren in gebruiksvriendelijkheid loont, omdat het leidt tot een hogere conversie en dus een hoger rendement. Colours biedt verschillende onderzoeksmethoden waarin gebruikers zich uitspreken over hoe zij uw site ervaren, hoe zij hem gebruiken en hoe zij de structuur van de site het liefst zouden zien.

Zo voeren wij gebruikersonderzoeken en eye-trackingonderzoeken in eigen huis uit in combinatie met Tobii eye-tracking. Wij optimaliseren uw website door het kijkgedrag van bezoekers te onderzoeken. Eye-tracking maakt dat kijkgedrag inzichtelijk. Daarnaast zetten we ook andere onderzoeksmethodes in als cardsorting, expert reviews en remote usability testing om producten zo goed mogelijk om de eindgebruiker aan te passen.

Optimalisatiemethoden

Gebruikersonderzoek met eyetracking

Middels eyetracking kunnen de fixaties en het kijkpad van de proefpersonen worden vastgelegd. Op deze manier kunnen we uw website nog effectiever optimaliseren. Over het algemeen passen we eyetracking toe als aanvulling op gebruikersonderzoek.

Colours maakt gebruikt van de nieuwste technologie: een normaal ogend Tobii beeldscherm dat alle oogbewegingen van een gebruiker vastlegt. Proefpersonen hebben dit niet eens in de gaten en het verstoort hun interactie met de website dus niet. Door de visuele aandacht van gebruikers in kaart te brengen, krijgen we inzicht in de (on)zichtbaarheid van onderdelen van uw website.

Remote usability testing

Remote usability testing is een online methode van testen om snel feedback te ontvangen op designs. Colours maakt gebruik van de tools Usabilla en Verifyapp, waarmee zeer eenvoudig een test opgezet en verspreid kan worden onder respondenten. Het geeft je de mogelijkheid om grote groepen mensen op een laagdrempelige manier om feedback te vragen.

Gebruikersonderzoek met emotiemeting

Door het toevoegen van emotiemeting bij gebruikersonderzoek met eyetracking is het mogelijk om nog beter inzicht te krijgen in wat er in een proefpersoon omgaat. 

Proefpersonen dragen een headset met 16 touchpoints die hun hersenactiviteit meet. Op deze manier zijn we in staat om gemoedstoestanden als frustratie, spanning, concentratie en betrokkenheid te meten. De proefpersonen voeren taakopdrachten uit op een website terwijl middels eyetracking wordt vastgelegd waar zij kijken. Door de eyetracking en EEG aan elkaar te koppelen, kunnen we precies zien bij welke elementen op een pagina welke emoties optreden.

Cardsort onderzoek

Een intuïtieve en logische menu indeling vormt het fundament van uw website. Een indeling die uw bezoekers helpt om alle producten en pagina’s gemakkelijk te vinden. Cardsort onderzoek biedt u inzicht in de optimale indeling van de menustructuur, zoals uw bezoekers die graag zien. Proefpersonen clusteren pagina’s van uw website in voor hen logische groepen en kiezen per groep een titel die zij passend vinden. Op deze manier krijgen we inzicht in welke onderdelen mensen met elkaar associeren en dus bij elkaar vinden passen en in intuitieve overkoepelende naamgeving.

Expert review

Eén of meerdere usability experts identificeren usability knelpunten op uw website en voorzien u van mogelijke oplossingen. U kunt direct met onze aanbevelingen aan de slag. Colours onderzoekt de belangrijkste type pagina’s van uw website, waaronder de homepage, overzichtspagina’s, detailpagina’s en de navigatiestructuur. Ook analyseren we voorkomende klikpaden op gebruikersvriendelijkheid.

A/B testen

Middels A/B en variate testing kunnen we verschillende varianten van uw site tegelijkertijd aan verschillende bezoekers van uw site tonen. Een deel van uw bezoekers krijgt de huidige site te zien en een ander deel krijgt varianten te zien; zonder dat zij zich daar bewust van zijn. Vervolgens meten we bij welke combinatie van varianten de conversie het hoogst is. Het unieke aan deze methode is dat we de invloed van omgevingsfactoren uitsluiten, omdat zowel de huidige site als de varianten gelijktijdig worden getest.

 

Kom langs voor een goed gesprek!

Bel ons

Wij bellen u

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Over Colours | Full service internetbureau

Colours is een full service internetbureau en bouwt succesvolle websites. Beleving en conversie gaan volgens ons hand in hand. Onderdeel van een succesvolle website is naast een succesvol converterend design de keuze van een geschikt content management systeem. Onze specialisten hebben jarenlange ervaring in: Sitecore, Episerver, Umbraco, Smartsite en Drupal. Afhankelijk van uw wensen en behoefte begeleiden wij u van A –Z in de keuze van een passend CMS.